Новини
44-ті Вересневі самоцвіти

Канікули Кропа

За спогадами Марка Кропивницького

Моновистава

1903 року у газеті «Елисаветградские ведомости» було надруковано невеличку частину спогадів засновника українського професійного театру, актора, режисера і драматурга Марка Кропивницького. В одній з перших глав Марко Лукович розповідав про свої перші дитячі враження, про зустрічі з цирком в одинадцятирічному віці. Ці враження очевидно і штовхнули митця служінню українському театру. Саме про ці зустрічі  і враження йдеться у виставі «Канікули Кропа».

Тарас Шевченко

Назар Стодоля

 Романтична балада

П’єса «Назар Стодоля» Т. Г. Шевченка, на відміну від більшості його творів, не має протестного характеру.

Щедрий різдвяний стіл, вечорниці, кобзарська творчість,  Запорізька

Січ, реєстрове козацтво – це  елементи, які втілюють ідею раю Тараса Шевченка на Землі.

Розроблено всі головні етнографічні-побутові обряди, які супроводжували життя в Україні гетьманської доби  17-го століття.

 

                            Вистава-лекція з методу креативної імпровізації

ТЕРИТОРІЯ ТВОРЕННЯ

Метод даної практики, створений Олегом Драчем (заслуженим артистом України, актором, режисером, письменником, педагогом), бере свій початок з азів акторських психотехнік направлених на розвиток творчої інтуїції, акторського ремесла, основ режисури та драматургії.

 Впродовж кількох десятиліть (починаючи з 1981 року по сьогодні) автор продовжує дослідження психології творчості. Практично випробувано різноманітні тренінгові техніки (пластика і фізика за Є. Гротовським «Тренінг Р. Чесляка», тренінгові системи театру Гардженіци керівник В. Станєвський (Польща),  тренінгові вправи створені в роботі  Львівського театру Леся Курбаса, художній керівник В. Кучинський.

Переосмислення і переопрацювання цих методів О. Драчем, відкрили перспективу до створення оригінальної методи розвитку творчих особистостей орієнтованих на театральний простір.  Постійна дослідницька  робота у робітні СТУДіЯ А.К.Т., при Національному Центрі Театрального Мистецтва ім. Леся Курбаса у Києві, а також  викладання в КНУТКіТ ім. Карпенка Карого, та проведення майстеркласів у різних акторських школах та театрах України, дали автору надзвичайно багатий матеріал, що до кристалізації методу в цільну систему образного творення.

Авксентій Цагарелі

Ханума

Комедія-водевіль

«ХАНУМА» — класичний грузинський водевіль, написаний у 1882 році. Дія відбувається в Авлабарі – одному з районів старого Тифліса. Найголовніша сваха у місті — Ханума вмовляє збанкрутілого князя одружитися зі своєю нареченою – багатою, але вже немолодою і не дуже гарною Суліко. На її шляху з’являється інша сваха — Кабато, яка перешкоджає планам Хануми. Вона обмовляє Суліко, пропонує князю свою наречену — красуню Сону – дочку багатого купця Микича.

Ханума не збирається поступатися суперниці, тому вигадує інтригу, в якій все виходить так, як вона бажає. Адже сваха з таким стажем не могла не помітити, що молода дівчина Сона палко закохана в іншого — племінника князя — Коте. Та Микич не хоче навіть чути про весілля молодих закоханих, бо все життя мріяв отримати князівський титул. Ханума ж, допомагаючи всім, сама того не очікуючи, також потрапляє у тенета кохання…

Чи будуть закохані щасливі, чи отримає кожен те, до чого прагне, дізнаєтеся, переглянувши виставу гоголівців!

Олександр Мардань

Меню

 Сумна комедія

«Життя як меню - вибирай, що хочеш. Щоправда за все це доведеться платити ... ». Історія «маленької людини », яка, борючись сама з собою, так і не змогла зробити свій вибір у житті. Чи можемо ми засуджувати її за це? Навряд чи. Так вона розпорядилася відведеним їй часом. Миттєвість ця була короткою і обірвалася безглуздо. Але очевидно місія її все ж була виконана. Нічого не створила, але нічого і не порушила. Це теж Підсумок ... І Ангел прийняв її в свої обійми. Тому що у Бога немає поганих чи гарних, ми все Його діти.

Олександр Галін

Нічні розваги з молодим Козерогом

 Комедія

Вона – багата, успішна, без комплексів та забобонів… Її подруга – ніжна, тендітна і самотня… Вона вирішила зробити для подруги подарунок: запросити молодого хлопця - Козерога, який обіцяє задовольнити будь-які фантазії самотньої жінки…

Річард Неш

Продавець дощу

Лірична комедія

В основі п'єси – прості, світлі роздуми: у чиїх руках повинен зберегтися наш тендітний світ... На кого поставити у суворій життєвій грі – на закоханих, дивакуватих, або на прагматичних і розважливих...

Якщо жива надія, обов'язково з'явиться той, хто поверне життєві сили, напоїть людей повітрям свободи та озоном літньої зливи. Це – мандрівний Продавець дощу і творець райдуги. Його звуть Білл Старбак. Він сам вигадав собі ім'я: «У ньому чуються удари грому і гуркіт обвалів».

Може бути, хтось і вважатиме його шахраєм. Однак, зустрічаючись з ним, люди дивним чином усвідомлюють, що життя не таке вже й страшне, що є в ньому місце для любові і радості ...

Білл Старбак (Олександр Мельник, заслужений артист України) відроджує в людях втрачені надії. Він приходить до них у пору засухи і продає дощ, тобто обіцянку викликати дощ. Він ставить одну умову – треба вірити в диво. Білл змушує Ліззі (Євгенія Кірсанова, Тетяна Проворова), дочку фермера, повірити в те, що вона справжня красуня та гідна любові. Дощ дійсно пішов, а коханий чоловік Ліззі відповів їй взаємністю.

Тадеуш Ружевич

Переклад з польської Ярини Сенчишин

Стара жінка висиджує

 Мелодрама

…Гармонія руйнується на очах глядачів невідворотно. Сповідь матері, в одкровенні якої зосередилася, здається, вся скорбота всесвіту, досягає апогею. І ось перед публікою — страждаюча від нерозуміння довколишніх, несправедливості обставин, маленька жінка в сивій перуці та білій довгій сорочці, правдива, немов перед своєю останньою годиною... Спектр емоцій щонайширший! Сповідь акторки досягає висот трагізму. Вона виявляє страждання і силу одночасно. Героїня приречено стоїть серед сміття і розкиданих газетних обривків, залишаючись чистою, готовою знову народжувати синів. (Алла Підлужна).

Іван Нечуй-Левицький

Кайдашева сім’я

Трагікомедія

Життя родини Кайдашів розгортається в найрізноманітніших побутових виявах. Воно часто окреслюються в гумористичному плані. Іван Нечуй-Левицький в побутовому фарсі «Кайдашева сім`я»  яскраво розкрив  комічні недоречності притаманні українському народу. Режисер-постановник, заслужений артист України Олександр Рибчинський, зумів вдало відтворити задуми драматурга. Саме тому вистава «Кайдашева сім’я», прем’єра якої відбулася  2004 року, і сьогодні займає провідне місце у репертуарі Криворізького  міського театру драми та музичної комедії ім. Тараса Шевченка.